Marcel van Marrewijk

Voorzitter College van Bestuur
Dekaan Moderne Bedrijfskunde

Drs. Marcel van Marrewijk (1959) is econoom en bedrijfskundige. Zijn bekendste boek is “Handboek Organisatieontwikkeling – bouwstenen voor beter organiseren” (2011, 2014), waarin hij de Cubrix introduceert, een driedimensionaal raamwerk van de klassieke en moderne bedrijfskunde. In alle hoedanigheden ondersteunt hij de transformatie van mensen en organisaties naar effectieve, verbindende en meer mensgerichte manieren van werken.

Moderne Bedrijfskunde

De Cubrix, het driedimensionale raamwerk van de bedrijfskunde, biedt structuur aan het gehele curriculum van SDO Hogeschool. Zodoende zijn alle modulen, alle thema’s van de bedrijfskunde, gepositioneerd en gerelateerd en dus ook afgestemd op een specifiek niveau van complexiteit. Vakken zijn zo ‘geen los zand meer’, een veel gehoorde klacht bij business schools.

De brede thematiek van Moderne Bedrijfskunde vraagt om een open samenwerking met diverse experts en  lectores. Als decaan ziet Van Marrewijk toe op het toegankelijk maken van de kennis in verschillende, veelal innovatieve onderwijsvormen van SDO Hogeschool.

Opleidingen

• Drs Algemeen Economische Wetenschappen