Over SDO

Onze missie en visie

“SDO Hogeschool voor Moderne Bedrijfskunde
ondersteunt mensen en organisaties
in hun leer-, ontwikkel- en transformatieproces
naar effectiviteit, duurzaamheid en inclusie.”

Wij genieten ervan om het beste uit organisaties en mensen halen en helpen daarom studenten hun talenten te ontdekken, hun eigen leerstijl te optimaliseren, en hun eigen passie te vinden.  Zij ontwikkelen zich als professional maar ook als persoon, zodat zij zich soepel weten te bewegen in een alsmaar complexer wordende wereld.

De wereld verandert snel, zelfs in een exponentieel tempo, en uitdagingen worden steeds complexer, waardoor oude oplossingen minder goed, tot averechts werken. Het moet anders.
In deze evolutionaire sprong is lerend en innoverend vermogen nodig om een veilige en sociaal rechtvaardige toekomst te creëren met een verantwoorde druk op het ecologisch systeem.

Bij SDO brengen wij het leren dichter op de werkvloer; verbinden relevante kennis aan de nieuwe beproefde methoden en werkwijzen; stimuleren eigentijdse vaardigheden en reiken innovatieve leervormen aan.

Zodat we Samen Duurzaam Ontwikkelen.

Samen

Samen maken we het verschil

SDO, werkgever en werknemer.

Duurzaam

Duurzame opleidingen

met impact op de maatschappij van morgen

Ontwikkelen

Ontwikkel jezelf

door nieuwe kennis in de praktijk toe te passen.

Samen

Leren doe je samen en wij ondersteunen je waar dat kan.

Dit impliceert maatwerk en optimale flexibiliteit. Daarnaast zijn er medestudenten en praktijkbegeleiders, zodat je het geleerde direct leert toepassen in jouw werkpraktijk. Daar worden jij en je organisatie beter van!

Duurzaam

SDO gaat voor blijvend effect.

Ons blended onderwijs – de combinatie van moderne online leren en interactief sparren met experts en medestudenten – kost relatief weinig tijd en garandeert een afwisselende studieperiode waarover jezelf gemakkelijk regie kunt voeren. Oplossingsgericht, kritisch en innovatief. Zo blijf je duurzaam inzetbaar.

Ontwikkelen

Studeren bij SDO raakt wie jij bent en hoe jij werkt.

Jouw ontwikkeling bij SDO stelt je in staat organisaties te helpen naar meer effectieve, duurzame werkwijzen en toekomstbestendige organisatievormen.

Team SDO

Drs. Marcel van Marrewijk
Voorzitter/rector en Inhoud Onderwijs
Drs. Jan Rouma
Kwaliteitszorg onderwijs en Secretaris
Dr.ir. Robert Jan de Boer
Bedrijfsvoering en Penningmeester
Drs. Max Brokamp
Kwaliteitszorg voltijds onderwijs

Staf

Ir. Berry Tanis
(International) Business Development
Msc. Anika Schurink
Em. Prof.dr. Herman van den Bosch
Voorzitter Examencommissie
Petra Middendorp
Onderwijsbureau

Lectoraat

SDO ontwikkelt een gemeenschap van deskundigen op diverse terreinen, die met hun ‘voeten in de klei staan’, de wetenschap kennen, goed samenwerken en zich scharen onder onze gemeenschappelijke ambities. Congruent met de inhoud die wij voorstaan.

De lectoren van SDO Hogeschool geven invulling aan de meervoudige taakstelling van het lectoraat, door

• kennisontwikkeling, onder meer door onderzoek;
  • kenniscirculatie van en naar de praktijk;
  • professionalisering van docenten;
  • vertaling van kennisontwikkeling naar het curriculum.

De organisatie bestaat uit:

• Bestuur en management
  • Examencommissie