Retailmanagement

SDO Hogeschool > Retailmanagement

Ben jij toe aan de volgende carrièrestap in de wereld van retail en fast moving consumer goods

In ons tweejarig HBO-programma bedrijfskunde bieden we Retailmanagement als afstudeervariant. Je leert de uitdagende wereld van retail kennen en hoe je hier als ondernemer of retailmanager op in kunt spelen. Jouw ontwikkeling bij SDO stelt je in staat de prestaties van retailorganisaties te verbeteren en ambities ten aanzien van ondernemerschap, werkgeverschap en het nabuurschap te realiseren.

Retailmanagement

De tweejarige HBO Associate degree-opleiding Bedrijfskunde, afstudeervariant Retailmanagement, is gericht op professionals die reeds werkzaam zijn in de retailbranche. Het fundament van de opleiding is de ‘Moderne Bedrijfskunde’ waarbij de modulen zijn toegesneden op de retailsector, aangevuld met modules die exclusief gerelateerd zijn aan retailmanagement.

In het eerste jaar staat het primaire proces, het optimaliseren van de operationele activiteiten centraal en het behalen van prestatiedoelstellingen. In het tweede jaar komen de besturende -, ondersteunende, – lerende – en veranderprocessen aan de orde.

• Aandacht voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • Focus op processen en prestatiemanagement
  • Ervaren docenten die bekend zijn met de sector
  • Praktisch, hands-on, eigentijds en ingebed in de moderne bedrijfskunde
  • Onderzoeksopdrachten binnen je eigen bedrijf en dus met direct rendement voor jou en jouw organisatie.

Check je vakkenpakket

Studiewijze

Wij geloven in persoonlijke aandacht en maatwerk.

Met behulp van onze online leeromgeving en individuele aanpak maken we het mogelijk om je eigen studiewijze te kiezen. Denk bijvoorbeeld aan online onderwijs of blended onderwijs: een combinatie van fysieke contactmomenten en digitale lesstof. Je kunt individueel starten, of in een groep met andere studenten. Het is zelfs mogelijk om in samenwerking met je werkgever met een incompany traject te beginnen.

We vertellen je graag meer over duaal onderwijs, onderwijsvormen en onze beloften aan studenten.

Ervaringen van studenten

• “Mijn collega’s die bij andere HBO-instellingen hebben gestudeerd hebben enkel theorielessen behandeld gekregen. Ik heb geleerd hoe ik een winkel naar een hoger performance-niveau kan brengen!

Danilo Pol
    Adj filiaalmanager Jumbo Supermarkten
  • “De persoonlijke begeleiding is top, ook omdat de docenten echt van retail houden.”

Bas van Stratum
    Adj filiaalmanager PLUS
  • “Voor wat ik afgelopen jaren geleerd heb zal ik de rest van mijn leven dankbaar zijn!”

Nick Bogaars
    Adj filiaalmanager Jumbo Supermarkten
  • “Je hele leven leren is een van de meest genoemde slogans in onderwijsland. Echter was er voor mij geen passend onderwijsinstituut tot SDO Hogeschool op mijn pad kwam. Ik kon mijn eigen tempo bepalen, had persoonlijke begeleiding en de theorie en de praktijk sloten naadloos op elkaar aan. Naast studeren is er ruimte voor persoonlijke omstandigheden en ontwikkeling. Hoogtepunt hierin was de samenkomst in het klooster. Je kan nog zoveel theorie tot je nemen maar dit event maakt je tot een completer mens. Hier kan geen studieboek tegenop.

Docenten zijn gedreven en willen je helpen je verder te ontwikkelen, zowel zakelijk als privé!”

Hylke van der Kamp
    Adj filiaalmanager Jumbo Supermarkten

Je wordt opgeleid tot beslisser en/of adviseur die

• adequaat leiding geeft op operationeel en tactisch niveau;
  • de performance van de retailorganisatie naar een hoger niveau weet te brengen
  • daartoe benodigd bedrijfskundig onderzoek op kan zetten en uitvoeren.
  • gefundeerd beleidsadvies geeft in de commerciële context van de retailsector.
  • verschillende belangen en opties goed weet af te wegen, ook in situaties van onzekerheid.
Naar welke functie kun je doorgroeien?
  • (adj.) Filiaalmanager
  • Retail-ondernemer
  • Expert in retail operations
  • Marketeer in de retailsector

Wil je starten met deze opleiding?

Wil je sparren over je studiekeuze?

Praktische informatie HBO AD Bedrijfskunde/ Retailmanagement
Startdata Online Per direct, na inschrijving
Startdata Blended Medio februari of medio september
Duur Associate degree (ADBA): twee jaar, of verkort indien vrijstellingen.
Toelatingseisen Ten minste Havo of MBO4, of op basis van toelatingstoets
Vrijstelling Op aanvraag
Kosten € 5.450 per 60 EC’s (‘een schooljaar’), vrij van BTW.

Overige kosten

• EVC’s beoordeling
  • Verlenging studiejaar (na extra 6 mndn)

€ 295 [of gratis bij inschrijving]