Voor deze module ontwikkelen studenten een (fictief) ondernemersplan op. Alle facetten van ideevorming, externe oriëntatie, business canvas, planontwikkeling, financiële haalbaarheid en implementatiestrategie komen hierbij aan de orde.
Het boek van Sabine Kerkmeijer-van der Peijl en Natalie van Zeeland – “Van idee naar start-up – Een praktisch stappenplan naar product-marktfit” helpt je van een businessidee naar een product (of dienst) dat inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijk levensvatbaar is. Je leert onderzoeken waar de klant tegenaan loopt, aansluiten bij wat hij (anders) wil, je idee te onderbouwen en te testen in de markt. Concrete (duurzame) voorbeelden, tools & templates en tips & trics helpen bij de uitwerking van elke stap. Het stappenplan is gebaseerd op toonaangevende literatuur over onder andere Lean Startup, Design Thinking, Business Model Generatie en Customer Development.
Privacy Overview
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.